Kassa (0 kr)

Varukorg

Stäng
Du har ingenting i din varukorg

Köpvillkor

Köpvillkor

Frågor om våra gällande villkor kan du skicka till info@gosh.nu

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Medlemsföretaget (se Gosh-kedjans medlemsförteckning) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas snarast efter att beställning mottagits av Medlemsföretaget. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Medlemsföretaget har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter till dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Medlemsföretaget måste kunna fastställa din adress.

2. Priser

I priserna på hemsidan ingår inte moms eftersom denna försäljning i första hand riktar sig mot företag. För det fall kund är privatperson, påpekas att moms tillkommer med 25 %. I orderbekräftelsen som skickas ingår dock moms. Medlemsföretaget reserverar sig för eventuella feltryck osv. samtidigt som kund har rätt att avbeställa för det fall det rättade feltrycket inte är acceptabelt för kunden.

3. Frakt

En fraktkostnad tillkommer i samråd med valt Medlemsföretag i de fall kunden vill ha varorna skickade. Ingen fraktkostnad tillkommer dock om kunden hämtar i butik.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Betalning av order sker i samråd med valt Medlemsföretag, normalt via faktura efter sedvanlig kreditprövning.

5. Leveranser

Leverans sker i samråd med valt Medlemsföretag.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan. Då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.


6. Transport

Medlemsföretaget ansvarar för transporten till dig som kund. Du och eventuellt transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

7. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta valt Medlemsföretag så snart som möjligt.


8. Ångerrätt

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Observera dock att ångerrätten inte gäller för avtal som avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Ångerrätt gäller inte heller för företag.

9. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta valt Medlemsföretag via e-post för vidare instruktioner. Meddela valt Medlemsföretag, helst via e-post innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

10. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

11. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@gosh.nu). Vi agerar enligt vår Privacy policy och försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

12. Icke uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekt.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

13. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

14. Länkar

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odrDå kommer du till: "European Commission official website

The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court."